Fremtidsværkstedet i Furesø nomineret til innovationspris

Med mindre end et år på bagen har Fremtidsværkstedet for Furesøs udskolingsbørn allerede tiltrukket national opmærksomhed. Det er nu blandt de fire nominerede innovationer til NYT SAMMEN BEDRE-prisen, der uddeles af Center for Offentlig Innovation og Center for Offentlig Kompetenceudvikling.

Lars Carstensen, formand for Udvalg for digitalisering og innovation:

”At Furesø Kommune er nomineret til NYT SAMMEN BEDRE-prisen bekræfter mig i, at vi ikke er de eneste, der i den grad er optaget af at fremme en innovationskultur – i organisationen, blandt borgerne og ude i erhvervslivet. Vi skal simpelthen øve os i at arbejde mere systematisk med innovation – vi skal bryde vanetænkning, lade os inspirere af hinanden og udvikle nye og bedre løsninger. Vi har nogle hamrende engagerede medarbejdere, der efterhånden er blevet eksperter udi at tænke innovativt. Og de kan endda lære vores unge mennesker at finde nye eller væsentligt ændrede måder at forbedre aktiviteter og resultater på. Det har ført til, at vi i dag – ikke en gang ét år efter, at Fremtidsværkstedet åbnede, nu står med en nominering til Danmarks første nationale innovationspris for den offentlige sektor. Det kan man kun blive stolt over!”