Min politik

På vej — mod et bedre Furesø

Som borgmesterkandidat i Furesø ser jeg muligheder for, at mit virke kan gøre dit og mit liv bedre. For uanset, hvor glad jeg og min familie er for Furesø, så er der mulighed for forbedringer.

Vores valgprogram hedder ”På vej – mod et bedre Furesø”. Furesø er andet end adresser, hvor man lukker døren, når man kommer hjem fra arbejde. For os er Furesø det sted vi lever, og med til livet hører både fritidslivet og arbejdslivet. Derfor skal vi blive ved med at gøre Furesø bedre.

Det skal være trygt at bo i Furesø, som barn, voksen eller ældre. Men vi skal mere end det. Vi skal også sørge for, at alle har råd til at til at bo og blive boende i Furesø. Udviklingen i grundskylden truer med at hindre det. Det er dyrt for alle men det belaster særligt børnefamilier og pensionister.

Vi skal have stoppet socialdemokratiseringen af kommunen. Vi skal have fjernet den nuværende egenrådige topstyring og styrke borgerinddragelsen – og ikke mindst tage borgerne seriøst i forbindelse med høringer, og give større frihed til f.eks. skolebestyrelser og skolernes ledelse.

Vi skal have helt anderledes fokus på skolerne, hvor læring med moderne IT-teknikker skal gøre børnene i stand til at møde det samfund, som udvikler sig hurtigere end nogensinde før. Vi må også have plads til eliten i skolerne, og vi skal prioritere udgifterne, så vores ”normalbørn” ikke nedprioriteres i forhold til specialundervisningen.

Vi skal simpelthen beslutte os til, at vi vil have gode skoler, og at gode skoler gerne må koste det de koster.

Og en af mine gamle kæpheste: Erhvervslivet i kommunen skal opprioriteres. Vi skal på jagt efter nye virksomheder. De kræver ikke så megen plads, men skaber mange arbejdspladser, så Furesøborgernes høje uddannelsesniveau kan udnyttes uden at spilde oceaner af tid på pendling.

Disse er nogle af de områder, hvor jeg mener, at vi med et borgerligt samarbejde kan sætte ind for at gøre vores fælles kommune til et endnu bedre sted at være, også på lang sigt.

Jeg mener at der er brug for mig, fordi jeg mod på at ændre Furesø Kommune til et endnu bedre sted at arbejde og bo, og jeg håber på din stemme ved valget den 21. november!

Vores lokale mærkesager